J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Hela vägen hallonbuskar

Publicerad 2011-07-26 23:27:51 i Allmänt

Göteborgarna kom inte. Men däremot krånglade kvittoapparaten lite. Och potatissalladen var jättegod! Om ni har vägarna förbi måste ni nästan beställa glass med jordgubbar OCH ostkaka. Glass och jordgubbar är gott i vanliga fall, men på jobbet är det gudomligt! Jag vet inte vad har för glass, men uj uj uj vad god den är! Och ostkaka är gott, jämt. Speciellt när den serveras med lite grädde och hjortronsylt. En eller två baljor kaffe till det funkar utmärkt ist för lunch!
-
Nu ska jag sova. Och det ska bli sååå skönt! Något annat som ska bli skönt: Sova i bilen på väg till Danmark. Jag gillar att sova i bilaen nästan lika mycket som jag gillar själva bilen.
Har jag nämnt att jag suttit i en Gallardo? För tre år sedan nästan exakt. På Mantorp Park, vi var och kollade på en Dragsterfestival. När vi var på väg ut från området stod den där, gul och fin. Pappa och jag gick dit och kollade på den, då kom ägaren och tjabbade lite. Jag kommer ihåg det här så väl! Pappa sa till mig att fråga om jag fick provsitta i den. Sen satt jag där. Det var rätt så trångt för att vara förarsätet.
Hela hemresan var jag i extas och när vi kom hem ( eller nej, vi åkte på ett födelsedags kalas och träffade massa folk ) kunde jag inte sluta le. Tur att öronen satt där de satt och stoppade smilet.
Jag förstår om någon liten ensam själ där ute tycker jag överdriver och är töntig. Jag förstår det. Och jag skiter fullständigt i det. Om ni tar det bästa ni vet, det bästaste som hänt er, det som ni får fjärilar i magen av och de små håren på armarna att resa sig, då vet ni hur jag känner när jag ser en fin, i mina ögon iaf, bil.
Ser ni?! Jag hade långt hår! Tror det är Amanda som målat mig så vackert. Om jag skulle tatuera mig skulle det bli någon sådant.
fiiin
Valfri Corvette modell. Ritad så fint på planet till Frankrike av far min. Min fina pappa som jag saknar. Ps. varför kommer man ihåg sådant? Att pappa ritade på väg till Alperna tex., totalt onödigt att komma ihåg ju! ds.
Godis Nattis//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela