J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Nyp mig inte, jag drömmer!

Publicerad 2011-01-06 01:00:46 i Allmänt

Vi snackade om hur vida det ska bli skönt att börja skolan eller inte nästa vecka.
Nej, jag skulle kunna klara mig utan det känner jag. Visst behöver jag en utbildning, men det kanske inte riktigt är vad jag vill just nu när jag sitter med fingrarna på tangenterna. Om jag får drömma, ja Josefine det går bra, så skulle jag stanna i Italien. Servera på någon restaurang på kvällarna, åka massor med skidor, bo med en kompis i en skruttig lägenhet och bara göra så som de gör på film. Leva livet, låter extremt klyschigt, men ack så sant!
Jag skulle gärna vilja vara test-åkare, prova skidor helt enkelt, se om de håller måttet.
Eller vara klädd i Cloetta och åka runt och dela ut kexchoklad med en go polare. Vi satt nere vid en lift förra året och väntade på några andra, då kommer det två Kexchoklad-människor och fråga om vi ville ha kexchoklad. Klart man vill ha kexchoklad mitt i backen! Jättekul ju, sprida lite glädje. Bara lite, men ändock glädje.
Så här kan man se ut då och det är ju inte fy skam!
Det är ju faktiskt en dröm som skulle kunna bli sann. Helst av allt skulle jag fixa till alla knasiga personer som krigar, misshandlar och sånt också, men då spårar jag lite och realisten i mig drar en bresladd genom hela kroppen.
På våren, tidiga sommaren och hösten, senhösten skulle jag tjäna så jäkla mycket stålar och så skulle jag resa hela sommaren. Och köpa en fet bil.
Någon som hänkar på ett liv helt utan gränser och stora värdsliga problem?
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela