J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Något sött och något starkt

Publicerad 2011-01-10 21:37:02 i Allmänt

Kort dag idag. Dimmigt och blött är inge vidare att åka skidor i.
Somnade i badet, vaknade och undrade vad klockan var. Vi gick till ett jättestort varuhus, de har allt. No kidding! Mat, kläder i alla dess former, smink, verktyg, djursaker, böcker, vykort och det där var bara en av de 4, tror jag, våningarna.
Sen vidare till den så kallade after skin. ''Sprits'' såg fint ut i glasen, lite besk, men annars klart godkänd!
Vackert att titta på i alla fall
Min förrätt
Så enkelt och så gott. Den mozzarellan, heliga Magdalena alltså!
Fredde och mamma åt en apgod carbonara
Efter middagen när vi kommer till hotellet frågan ägaren om han får bjuda på något att dricka. Jag var såååå kissnödig och ville bara upp till rummet, men lite hyfs har man väl ändå i knoppen! Tur var det för jag tjuvlyssnde på en helskön människa. Han var runt 50 och så snygga och slanka armar. Det märktes att han hade åkt skidor sen liten. Han var tränare åt eliten om jag förstod saken rätt, levde för offpist och hade jättesnygga skidor. Han hade varit här i Cortina några veckor, skulle bort på fredag, hade varit i Argentina några månader och någon annan stans några andra månader. Jag blev inte lite avundsjuk! Så vill jag med vara, alltid ha något spännande att se fram emot och göra lite vad jag vill. Inte var så låst och placerad. Och på måndag ska jag till skolan. Inte alls taggad för det, inte alls.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela