J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Det var läskigt, på riktigt.

Publicerad 2011-08-28 10:55:19 i Allmänt

Stormen från New York tog en sväng förbi Österåker i natt. Jag har aldrig varit med om något sådant. Det var helt sjukt, nästan så jag tror att det bara var en dröm. Att det står ALARM på allt ute i foderköket förtäljer dock att det inte var en dröm. Ytterst verkligt.
Jag låg med ryggen mot fönstret och såg bara hur det blinkade till några gånger. Jag trodde först att lampan på dörren under fönstret var paj, så att det var den som blinkade. Det lät alltså ingenting, bara blinkade. Sen när jag såg att det kom uppifrån trodde jag på allvar att jag blivit galen. Jag undrade om jag sov, eller om det var ett ufo ( Ja, tanken slog mig, i krig och kärlek är allt tillåtet ) eller om huvudet helt enkelt spelade mig ett spratt.
Det var som ett en stor lampa tändes lite hackigt typ.
''Ska jag gå in till mamma och pappa eller ska jag låta bli.'' Det var lite läskigt faktiskt, ja jag va skraj. Jag har aldrig varit särskilt bra på att väcka folk. ''Pisst, pappa! Mamma!'' viskade jag fram. Min hjärna går in i någon form av organisera-tänk i krissituationer ( det vet jag eftersom jag varit i oräkneligt många sådana i mina dagar ) ''Så, väcka mamma och pappa- check!'' Inte så mkt att göra än att gå och lägga sig igen. Jag flyttade dock ut på soffan, ville inte ligga under mitt stora fönster när helvetet går lös utanför. Sen brakar det till. Om ni tänker er när Mattisborgen delar på sig i Ronja Rövardotter, så lät det. Då gick jag in till mamma och pappa, make space liksom. Helt plötsigt lät iden att sova med mor och far, som en toppen idé! Men då tyckte mina kära päron att det var läge att gå upp de med.
-
Det kom säkert tre-fyra sådana jättesmällar sen, och efter det började det blinka igen som det gjort innan.
Jag sov på soffan nere resterade timmar av natten.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela