J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Så hÄÄÄÄftigt och bAAAAAllt. Coolt, tufft, spacat

Publicerad 2011-04-16 18:17:27 i Allmänt

Idag har jag övningskört. Först till Katrineholm, där kollade vi på Freddes ( ok, estetprogrammets ) vernissage. Sen till ett litet ställe utanför K-holm, där köpte vi rapsolja. Man gick in i ett hus, tog en 5 l dunk och la pengarna i en spargris. Sånt tycker jag är så underbart! Mysigt och småskaligt. Sen for vi hem igen, fast inte på 100 km/h vägen vi kom på. Nu blev det 70-vägar blandat med grusvägar i skogar som bara finns i sagor. Vi åkte förbi typ världens coolaste hus, det var stort och hade en apball röd/orange mur med tinnar och torn på.
Det skulle vara häftigt att bo på en herrgård. Jag är lite små kåt på titlar. Inte stor villa, herrgård. Inte Davidsson, Dr. Davidsson. Om jag fick bestämma skulle det stå ''Lantmästare Ann-Marie Larsson Hultgren'' och ''Lantmästare Gustav Hultgren'' på deras visitkort. Nu har dom ju inte visitkort, men om dom skulle haft. ''Godsägare'' är också tufft. Och jag har fortfarande lite svårt att tänka mig att det fanns grevar och grivinnor förr i tiden. Det är också ballt.
Nu ska jag sminka mig och äta, sen åker jag till Vingåker och träffar Johanna! Gött, har inte sett jentan på alldeles för länge!
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela