J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Min knäskål badar och det är inte bra.

Publicerad 2011-04-22 23:50:32 i Allmänt

Jag är så trött på knäet nu. Tyck jag är tjatig, gör det, tyck hur mycket ni vill!
Det har gått snart sju veckor sen det hände. Om sju veckor till kanske jag har blivit opererad. Om sju veckor kanske jag till och med kan dansa som jag ska igen. I så fall längtar jag tills om sju veckor för det är tar kol på mig! Att jag inte kan välja om jag ska ut på en promenad eller joggingtur eller inte, det är det som är det sura. Eller ja, det är rätt surt att det gör ont efter 700 meters gång också, men smärtan kan jag stå ut med, det är instabiliteten som är värst. Och att jag inte får gå/springa/lyfta tungt för att det bara blir sämre.
Annika ( sjukgymnasten ) visade ett väldigt enkelt sätt att mäta svullnaden på. Man stryker handen på insidan av knäet, upp mot låret några gånger och sen stryker man på andra sidan neråt. Då kommer det ut som en bulle på innersidan, det är svullnaden som kommer fram, alltså en jäkla massa ledvätska och lite blod. Om ''bullen'' kommer fram utan att man stryker fram den, då är det inte alls bra. Då är det jättesvullet och helst ska jag då sitta still eller cykla. Det blir bättre av att cykla. Fast om jag cyklar för mycket och det blir svullet, då måste jag vila.
Det här är inte kul. Inte på en fläck.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela