J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

There´s a cut but I don´t bleed

Publicerad 2010-09-28 22:40:25 i Allmänt

Glada Hudik är en teatergrupp för handikappade personer, de flesta har Downs syndrom tror jag. På SVT visas ''Elvis i Glada Hudik.'' Alltså, Glada Hudik sätter upp en Elvis pjäs. Lite som ''En annan del av Köping.''
Jag blir så glad varje gång jag tittat på Glada Hudik. Först blir jag glad, sedan tänker jag lite och blir så otroligt ledsen. Jag förstår inte att det finns folk som inte accepterar handikappade. Hur kan man inte tycka om en person som inte vill någon illa, som bara säger sanningen och som bara vill vara glad? Jag menar inte att alla med t.e.x Downs syndrom hoppar runt på rosa moln och skrattar.
''Av dårar och småbarn får man veta sanningen'' finns det ett ordspråk som lyder. Och vem kan bli arg när en två åring säger att man har prickar i ansiktet ( finnar ) eller bred rumpa? Ofta tycker jag det är så att folk med något handikapp är som små barn, de har liksom stannat i utvecklingen.
Jag blir så glad över att dom vill lyckas, Och lyckas dessutom! //H
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela