J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Oljerocken

Publicerad 2010-11-03 20:17:52 i Allmänt

Om jag ska tipsa om en jacka så ger jag er oljerocken.
Den är snygg, stor så man får plats med både en och två lager. Den är lättskött: använd så mkt som möjligt. Den kanske verkar dyr, men beräkna då alla år du kommer kunna ha den. Inte så dyr längre! 20 år är en baggis för en oljerock. Man kan ha den ju på hösten med en tröja in under, på vintern kanske den blir lite kall... På med farfars gamla stickade ulltröja så funkar den i vinter med. Våren funkar den utmärkt på, tål en del väta, en tröja under så är den hel rätt. I sommar behövs det nog ingen jacka, men kan kanske vara skönt att ha något som stoppar vinden när man susar fram i 45 knyck på moppen! Eller bra när småtimmarna närmar sig och ingen orkar lägga på mer ved i brasan. Har man tur kanske man till och med får plast två där inne. Eller tur och tur, allt är ju relativt...
Vi var inne i en second hand butik här i Reykjavik, fann oljerockar för 900 kr! Billigt!!! Tyvärr var alla för stora.
Alltså: OLJEROCK
//H

Kommentarer

Postat av: juliaafröberg

Publicerad 2010-11-06 16:04:04

ägde många sånna där när jag var liten , farmor köpte massa till mig , men jag tyckte inte om dom speciellt mycket. Hittade den här om dagen och bah åh , men det var ganska så för liten om man säger så...

Postat av: Rubenemmy

Publicerad 2011-02-08 12:11:09

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela