J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Lystring!

Publicerad 2010-11-11 22:15:41 i Allmänt

Jag har ryst och mått allämnt illa i en timme nu. Sen klarade jag inte av mer. Nej, det bero inte på att jag är sjuk, det beror på att svt sände ''Sverigedemokraterna- från källaren till risdagen''

Om man inte visste att det var en dokumentär så skulle man inte kunnat lista ut det när man tittade. Det var som en dålig film från SVT, typ ''Mäklaren'' eller så. Fast den fick mig att rysa.

Två personer i dokumentären var aktiva sverigedemokrater och ville komma in i deras kommun, som språkrör ( tror jag det kallas ) för SD. Att dom bodde i Thailand under vinterhalv året kanske inte har med det här att göra, eller?

Jag blev riktigt illa till mods när jag tittade, och jag är fortfarande. Det kommer jag bli varje gång jag hör ordet SD, förmodligen för en lång tid framöver.

Och till kameramannen: Vem filmar en politiker som just stoppar in en snuns under läppen, under ett relativt viktigt möte? Eller rättare sagt: Vem i hela fridens namn petar in en snus under ett möte som handlar om om SD kommer in i riksdagen eller ej?!

//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela