J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Kaffe till efterrätt

Publicerad 2010-11-20 17:34:44 i Allmänt

Ska skotta fram Lisa och ta mig till Vingåker så småningom. Det har snöat mer eller mindre sedan i går kväll. Om jag fick välja så skulle det vara ca -6° i ett par veckor, så isen hinner lägga sig, sedan fick det komma snö.
Idag har jag gjort hamburgare. När jag skulle göra dressingen tänkte jag lägga i massa gottis, tex oliver, feta och soltorkad tomat. Fredde och pappa, som var middags gäster, har inte samma utsökta smak som jag, men Hultis fixade det! Jag ställde fram varsin liten skål, hackade oliver och tomat, tog fram fetan och la allt på en tallrik. I mitten hamnade en skål med cream fraich. Då var det bara för alla att blanda sin egen dressing. Hyfsat smart om jag får säga det själv! Kan man ju tänka sig göra med små barn, så dom fattar att det är kul att laga mat. Eller så dom fattar att man måste laga mat. Kul kan ju inte alla tycka det är.
På min burgare hamnade olika tomatsorter, stark ost, gurka, lingonsylt, ketchup och dressing med kalamata oliver, soltorkad tomat, feta, majo och cream fraich. Smarrigt!
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela