J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Det värker i ögonlocken

Publicerad 2010-11-13 23:15:59 i Allmänt

Idag har jag ätit nästan precis som jag vill äta.
Började med några mackor, stenugnsbakat med frön och grejer i, med kalkon och gurka på. Ett alldeles perfekt kokt ägg och en kopp te med en sked honung åkte ner också.
Det blev ingen direkt lunch, men chashew och pekannötter, te med honung och några clementiner satt som en smäck! Inte så mycket, jag laddade för kvällen.
El grand finale!
Kräftsoppa med ett fantastiskt bröd och lite olika mögliga ostar.
Nyplockad gös i vitvinssås
En liten bit, men väldigt lagom, chokladkaka. Observera: Inte kladdkaka, chokladkaka. Denna chokladkaka ska inte vara kladdig, den serveras bäst kall med någon form av frukt/bär och vispad grädde. Gärna grädde med en skvätt punsch i, inte idag dock, spriten var slut. Idag var det fysalis på, mumma. En kopp kaffe eller två på det och sen behövdes inget mer.
Och för en gångs skull åt jag lagom. Annars blir det ofta så att jag smäller i mig hur mycket mat som helst och sen sitter jag där och känner mig tung. Idag kände jag mig lätt efter maten, och mätt. Mätt och lätt, en bra kombination.
//H

Kommentarer

Postat av: Tormathea

Publicerad 2011-11-25 16:45:08

Hi! Your website is really interesting! I like it!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela