J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Kom igen lilla stumpan, sätta hårt mot hårt.

Publicerad 2010-05-23 23:41:08 i Allmänt

Jag har ätit aborre för första gången i mitt liv idag. Jag blev besviken.
Om man läser mattidningar eller kollar på TV och så så säger alltid folk som fiskar att en färsk grillad aborre är det godaste som finns, så jag hade rätt höga förväntningar. Det smakar som vilken annan torsk som helst. Visst, det var rätt gott, men jobbigt att äta för det var rätt mkt ben i.

Annars idag då?
Jo, pappa och jag tryckte in basen i Lisa, den får plats men frågan är om ljudet gör det! Vi hann inte koppla in alla sladdar och grejer, men nu sitter den iaf i bilen och det är ju en bit på väg! Kanske på onsdag, kanske.
Rutan är fixad oxå, det var nog det lättaste problemet hittills. Skruva bort innerdörren och dra upp rutan igen.
Så länge man inte har både lilla ''luft intags'' rutan öppen samtidigt som den stora rutan så går det bra. Lilla rutan håller lixom stången i mitten på plats och om inte den rutan ligger på och håller kvar stången så kan den stora rutan åka ur sin banan och fara ner i dörren igen.

Sådana små saker kryllar det av på Lisa, man kan göra si, men inte om man gör så samtidigt och bla bla bla. Till slut kommer det bara vara pappa ( mekanikern hehe ) och jag som kan köra Lisa. ^^ Bra, då blir hon ju inte stulen iaf!

När vi skruvat bort innerdörren så såg vi att Lisa, förra ägaren, och Per, förrförra ägaren, hade ristat in sina namn i lacken. Kan ni gissa vad jag gjorde ??
Nu kommer hon ( Lisa, bilen alltså ) aldrig glömma mig!

//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela