J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Nu ladda min mobil ur

Publicerad 2010-03-11 20:24:52 i Allmänt

Jag vet att några av mina lärare kommer läsa det här, men jag tycker att jag har rätt och vill helst inte snacka om det i skolan. Så nu har jag förvarnat.

Idag på bilden skulle jag göra klart min Mona Lisa, jag skulle måla över lite ljusblått på en svart bakgrund. Det fanns ingen akvarell-färg ( eller vad vi nu målar med ) kvar när jag skulle måla svart förra gången, men Therese, läraren, sa att jag kunde ta tryckfärg ist. Bara ett probelm, när jag skulle måla över med ljust så följer det svarta med. Jag blev så klart grymt besviken, men jag spacklade över ett lager ljust med en spatel, det gick inte att penla. ( Det låter som världens sämsta idé, men så tokigt blev det faktiskt inte. ) Therese bad mig ta bort lite färg, göra ett tunnare lager, men det gick inte utan att jag skulle få svart överallt i princip. Hon sa att hon skulle fixa det, det är ju hon som kan så visst, hjälp mig. Hon smetar bort det ljusa lagret färg, så att allt och inget blir både ljust och svart, inte bara bakgrunden, hennes händer och lite av hennes tröja blir totalt cp:ade.
Om jag skulle varit en snäll flicka så skulle jag tackat fröken och glatt målat vidare. Nu var jag ingen snäll flicka just då, jag målade ett lager ljust och sen sa jag att ja var klar.

Fattar ni min frustration!? Jag skulle fått blanda till ny handfärg och ny klädfärg. Vet ni hur svårt det är att blanda till exakt samma färg? Det går nästan inte, så svårt är det.

Nu har min Mona Lisa vitt på ena armen, man ser knappt att det är händer och så finns det ingen som helst linje på vänster sidan. Sen sa Therese att det blev ju rätt coolt, att det såg ut som dimma. Nej, det gjorde det inte, det såg ut som man misslyckats med att måla. Inte ens ett barn skulle kunna förknippa det där med dimma. Eller så var jag bara upprörd, men skönhet ligger i batraktarens ögon och jag är långt ifrån nöjd. //H

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-03-11 20:40:03

Aah det här med bild alltså. Jag blir facinerad över de som förstår något av det :S.



sv: Inte nice :((

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela