J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Jag lyssnar på Phil Collins

Publicerad 2010-07-29 12:45:01 i Allmänt

Jag kollade på ett program här om dagen, det handlade om en tjej som bestämde sig för att bli nunna. Jag blev skraj.
Hur sjuk i huvudet får man bli!?

Jag vet att man ska respektra allt och alla. Att hon får tycka som hon tycker och allt sånt. Jag har bara väldigt svårt att förstå varför. Varför vill man bli nunna? I hennes kloster fick dom prata med varandra två timmar om dagen. Två timmar om dagen! Förstå, det är som ett långt bad eller som en flygresa till Tyskland. Det är INGETING! Jag skulle dö av tristess, torka ut av rastlöshet och spricka av iver!
Vem ska man ventilera allt med? Ibland måste man ju bara prata av sig.

Hela livet skulle hon vara där.

Och så fick hon träffa sin familj kanske ett par gånger om året eller något sånt.

Jag är glad att jag slipper.

//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela