J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Ridning

Publicerad 2010-01-19 22:40:55 i Allmänt

Ridit idag, på Musse alias Kylskåpet. Det gick jättebra i slutet, så är det jämt, när det är dags att sluta, då är man redo att börja. Vi hoppade några små, ni som sett Musse hoppa vet vad jag snackar om. Till er andra, varför döpte vi om honom till Kylskåpet? Han ser för himla kul ut, helt rak i kroppen, sedan viker han undan benen på något sätt. Det ser mkt roligt ut! ( Haha, de andra i gruppen fick sig ett gott skratt! ;)
Jag gillar Musse! Han är stor, snäll, speciell och jag vill faktiskt påstå att vi passar rätt bra ihop. Ge oss bara lite tid, så ska ni få se! ;)
Han ska ha ländtäcke, ett täcke man lägger på ryggen, bakom sadeln och fäster framför sadeln, när han skrittas fram. Det är flece på insidan och när man rider fram är det jätteskönt att lägga täcket över mina ben. Man är ju oftast lite kall och frusen när man slänger sig upp i sadeln vid denna årstiden, men med en varm och go häst och ett härligt täcke så kan man inte må annat än gott! Eller en annan hämskt mysig sak, smyga in händerna under täcket på hästen ( Musse så klart! ) Som en kram, med massa go hästlukt och värme, underbart!

Jag vill ha en häst som Musse, om jag ska ha häst någongång ska det vara en Musse-häst. Kan kanske knäppa ett kort på skönheten.. //H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela