J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

När långa nätter inte blir som man vill

Publicerad 2010-01-02 23:35:10 i Allmänt

Idag har pappa och jag kört Audi. Vi var på Trollåsen, de har tydligen snackat om att spruta banan, eftersom isen på sjön suger. Bättre än inget, visst, men det är inte alls lika kul att köra på banan som på sjön.  Banan är så kort. Första gången jag körde Adin, det gick bra, var inte riktigt sams med tvåans växel, ville inte riktigt gå i, trean var lättare! ;) Det var jättekul! Alla räcken på en banan ( sådana som sitter vid små brorar, vägsäcken. ) dom gör mig lite nipprig, lite skraj. Man vill nog inte gärna åka in i det, har man lite fart, blir nog bilen ett renovernings objekt, det tror jag man får räkna med. Så jag blir lite rädd för att åka in i dom, behöver jag ju inte bli, finns ju bromsar, men nja, gillar dom inte så mkt.
Vi åkte förbi ett folkrace garage när vi åkte, snackade lite med ( eller pappa prata, jag nickade och försökte förstå alla motortermer. ) Kenny, en man i sina bästa dagar, om jag inte visste vart han bodde så skulle jag gissa i en motorhuv. Jag har aldrig sett honom utan folkrace-looken. Det vill säga, smutsig överallt, jobbarbyxor, håret på enda, orakad ( hinner man inte om man har en bil som ska fixas. ) Han är jättetrevlig, han skulle inte vara han om han inte hade just den looken. Skulle inte känna igen honom om han skulle bry sig mer om utsidan. Fast det är så skönt, att han inte bryr sig, så borde folk vara lite mer tycker jag. Eller nja, man får väl botoxa fejjan om man vill, men jag tycker andra borde strunta fullständigt i hur jag ser ut. Det är iaf. principen.

//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela