J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Jag gillar verkligen musik

Publicerad 2010-01-10 19:53:03 i Allmänt

Jag har kommit fram till att jag borde komma bort från hemma. Jag är trött på det liv jag lever här, kul någon gång ibland, men på heltid är det hopplöst när man är 15 bast och vill klara sig själv. Helt åt skogen.
Jag har ju världens tillfälle, gymnasievalet närmar sig med stormsteg. Den 26 ska det vara klart, jag vet inte vad jag ska välja. Jag tror jag måste bomma igen alla tankar på att bli rik, just nu lutar det åt sam idrott på JB och jag vet inte, men tror inte det finns så grova pengar att tjäna efter det. Spec. inte om jag vill bli polis. Jag får väl bli kriminalare, dom borde tjäna kosing. Titta bara på Beck och Wallander, jag vet att det är film, men det borde ju ligga något sant i det.
Eller så går jag estet musik och landar med heltid på en högstadie skola ( jag anser att högstadielärare har det värsta jobbet, alla kategorier! ) eller så blir jag världskändis. Nästa Beoncey, då kommer ju drömmen om pengar gå i uppfyllelse iaf.



Folk säger att man ska vara lycklig, det handlar inte bara om pengar. Men så här är det:
Jag blir glad av pengar, det pirrar i magen och jag kan nästan göra små volter av glädje.
Jag blir otroligt glad när jag tänker på att jag ska köpa en Gallardo.
Jag blir lugn när jag har pengar på hög.

Jag blir orolig när jag inte har pengar på hög.
Jag blir ledsen när jag inte har dom, tanken på att inte kunna gå på bio eller köpa en pryl när jag vill.
Jag blir ännu ledsnare när jag tänker på att jag inte kommer kunna köpa en Gallardo.

De har blivit min livs kärlek.
Vill bara ha mer och mer.
Om vi skulle skiljas, skulle mina drömmar och mitt liv gå i kras.
vårat förhållande är som en ond cirkel.
Ju mer jag har, desto djupare ner drar de mig, desto längre bort från verkligheten.
Fast trots det så är håller de som ihop mig, det är som en stomme.
Det skulle vara så fruktansvärt skönt att släppa taget, såga ner stommen.
Så otroligt skönt.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela