J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

eldkvarn

Publicerad 2010-01-01 20:14:17 i Allmänt

Nånstans slog klockan fyra och ute faller regn.
Jag reser om en timme Maria sover än.
Vi satt på Rörstrandsgatan igår kväll och drack vin.
Hösten fyllde våra hjärtan. Två älskande var vi ch väskan är redan packad,
men jag vill inte gå.
Hur lämnar man den man älskar? Jag kommer aldrig att förstå.
Det fanns en tid för länge sen när mitt hjärta var av sten.
Jag kunde lämna allt och alla, jag bara bytte roll och scen.
Nu rullar tårar nerför kinden när jag kör ut genom Söder Tull.
Ikväll ska jag bli full för kärlekens skull

Nu går jag på gator genom minnenas och  spårvagnars land.
Folk skjuter sig för pannan eller dödar någon annan.
Och vi dricker för kärlekens skull
Vi är fulla för kärlekens skull

Jag har rest tiotusen mil mitt liv består av tåg och båt och bil.
Jag går ut naken mitt i natten. Jag är en ö och du är vatten, det är sommar i en sekund
och jag minns varenda stund när vi gick till havet för kärlekens skull
När vi blev fulla för kärlekens skull


Döden och ensamheten har ringt och bokat bord och mellan väggarna i kyrkan ekar tusen år av ord Vi pratade i mörkret, jag sa "Älskling, säg
vad du vill ha, glöm den allvarsamma leken, nu kommer jag tillbaks" Vi är på väg till en ny dag Vi är på väg till Stockholm stad Vi ska bli fulla för kärlekens skull Vi har vingar av guld och vi ramlar omkull Och vi är fulla för kärlekens skull Vi är fulla för kärlekens skull Vi är fulla för kärlekens skull
tja, tänk om det kunde va så.


Kommentarer

Postat av: Elin/Sugar

Publicerad 2010-01-02 01:07:02

sv: Aah jag vet var :D Det verkar bra! :>

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela