J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Det finns stunder jag inser att jag är rätt lyckligt lottad

Publicerad 2010-01-08 11:53:14 i Allmänt

Jag tittar ut genom fönstret och ser ett bländande fint vinterlandskap och blir så glad över att solen vågar sig fram! Nu kan det inte finnas någon där ute som inte tycker om vintern, om det mot förmodan skulle finnas en eller två små stackare som inte gillar vintern så har jag ingen som helst empati för er. Jag kan förstå att man inte gillar att det är kallt, mörk och man måste ha fem lager kläder på sig så fort man stiger utanför dörren. Det fattar jag. Men jag fattar inte att man inte gillar solens strålar och knarrade snö. Det är så mysigt att sitta ute och grilla korv, dricka varm choklad, ha snöbollskrig, åka skidor och ja, jag tycker tillochmed att det är charmigt att allas näsor är röda som små tomater, jag gillar det med. Det enda som är lite tråkigt just nu är att det är för kallt, imorse var det 15 grader ute, det är för kallt. Man kan inte göra någonting, man måste vara inne. Visst kan man gå ut utan att frysa, men det är ju inte särskillt nyttigt att andas in kall luft. ( Detta har alla som tränar ute fått erfara, har prövat alla halsdukar i världen, ont endå )
Jag får nog ta och planera om min dag, måste ju ta vara på solen //H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela