J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

skapar wow-lista på spottan

Publicerad 2010-08-15 23:14:52 i Allmänt

Jag har haft en jättebra helg. Håkan Hellström var inget annat än awsome. Jag skrev i ett sms att ''han är en live-artist och Gbg är en live-stad.'' Ja, det är så.
Han har så mkt känslor, en sån enorm kontakt med publiken och energi som ett helt kärnkraftverk och så klart ett scenspråk som ingen annan. Allt det där kommer inte riktigt fram på skiva eller framför en dataskärm.
Gbg då? Live-stad?
Ja, den är så sockersöt som alla säger. Det är en storstad, men det märks inte. Nu var vi inte jättemycket ute på stan, men det kändes som folk i allmänhet tog det lite lugnare än t.ex. Stockholm. ( Eftersom alla andra gämför Gbg och Shlm så gör jag med det. )

Jag gillar Håkan och jag gillar Göteborg. Tillsammans är dom en nästintill oslagbar kombination.

Jag har läst GT för första gången i mitt liv idag. 25.000 personer varje festivaldag stod det. Det är en del och jag kan inte tänka mig annat än att alla, mer eller mindre, kollade på Håkan när han spelade.
För 10 år sedan gjorde han samma sak sa han, spelade på en liten festival i Gbg. Då stod det 50 personer framför en ''korvmoj'' med en lucka som de stod i och spelade.

Han är så skön att lyssna på Håkan Hellström. Snacket mellan låtarna var jättebra, han är ju helt otrolig människan!

//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela