J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

med jäsbubblor i näsan

Publicerad 2010-08-10 20:56:22 i Allmänt

Efter lunchen gick jag och la mig. Sen sov jag och Benny, det var bra.
Jag har städat nästan hela övervåningen, frixat och trixat med en massa kläder och kommit på lite hur jag vill ändra på rummet och dess tillhörande lilla klädkammare.

Varför säger människan klädkammare och inte walk in som alla andra?

För att jag tycker ordet klädkammare påminner om gamla slott med högt i tak och blommiga tapeter. Jag gillar både slott med högt i takt och blommiga tapeter.
Jag tycker inte om ordet walk in, det låter för modernt och lånat. Det låter för wanna be. ''Titta på MIG och min WALK IN''. Nej tack.

Och så tog Stoffe en bild på Amanda, Jossan och mig i Söderköping. Texten löd: ''Hittade tre tjejer från Vingåker i Söderköping...Här är asså beviset på att Vingåkersbor inte är som alla andra.''
Bör tillägga att vi bar cykelbyxor.
Nej, jag är inte intresserad av att vara som alla andra.

Paviljong är ett väldigt fint ord också. Väldigt drömmiskt och vackert.

//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela