J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Lemon curd

Publicerad 2010-08-02 22:49:35 i Allmänt

Jag har gjort Lemon curd för första gången i mitt liv och det var busenkelt!

1,5 citroner
2 dl socker
2 st ägg
100g smör

Koka saften och skalet från citronerna med smöret och 1 dl socker.
Vispa ägg och 1 dl socker pösigt
Blanda ner ägg/sockret i koket, sjud på svag värme tills det tjocknar, det tar ett tag. Det får inte köka, vet inte varför, den kanske skär sig.

Jag serverade lemon curden med scones och Prästost från Vrigstad. Den osten är jättegod! Finns att köpa i Vrigstad, bara tyvärr.

Nu ska jag kolla på Human Trafficning, tror jag den hette.

//H

Kommentarer

Postat av: Nicklasdiana

Publicerad 2011-04-04 17:19:42

Nice site. I enjoyed it very much! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela