J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

det går inte att förklara

Publicerad 2010-04-10 00:42:29 i Allmänt


Micke Kågered- Top fuel


Krister Johansson -Top fuel


Det är oslagbart


De där däcken körs bara på en gång




Man kan säga att det är helt otroligt, att det inte finns något häftigare och att det är ett minne för livet. Det räcker inte, inte på långa vägar! Man kan inte förklara hur mega super ascoolt top fuel är, det går inte, det är för ballt. Top fuel ska upplevas live, annars kan man inte ha någon åsikt.
Läktarna skakar, det sticker i ögonen och man kan inte hålla i något annat än öronen när de drar igång. Hör ni smattret på burnouten? ( Burnout är innan de börat, första kollen att allt funkar. Sen backar de in i start position och sen är det bara att hålla i sig! ) Det ljudet, oj oj oj.

Kompressor matade V8:or på 8000 hp. ( det är en del, en vanlig bil har mellan 100 och 200 skulle jag tro. )
0-100 på mindre än en sekund. Man fattar inte hur det går till.
Förstå G-kraften sen när man bromsar!

Jag är avundsjuk på alla som får jobba med något sådant, trots att jag vet att det inte är bra för miljön på något sätt. Varje gång jag ser det live får jag hämta hakan nere i Kina.
//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela