J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

en himla kul grej, det här med livet

Publicerad 2009-09-16 22:40:57 i Allmänt

idag har jossan och moi varit på elevrådsutbilding och det var jst så tråkigt som jag skulle kunna tänka mig. det enda som faktiskt var lite kul det var när vi låtsades ha elevråd och gustav ( ordföranden ) tyckte att vi skulle köpa in värsta hockeyproffset till hockeyklubben. ( vi låtsades sitta i styrelsen på katrineholms hockey ) det var lite kul för då fick man ''mungnabbas'' lite. och det var himla skönt att slumra lite när vi gick igenom vad vi nu gick igenom. japp, hela förmiddan kände jag mig som en typisk tonåring. trött, noll engagemang, ni vet.
det blev bättre efter skolan. då gick jossan och jag till thai och lucha som det så fint heter i komstymernas värld, eller ska jag säga bubbla? gottigt värre var det ialf! sen åkte vi till faktory, där jag köpte en röd morgonrock till mor och lite underkläder till lig själv. sedan provade vi massa saker, inget passa, även om det skulle ha passat skulle jag inte köpt det. jag tycker det är mint lika kul att shoppa till någon annan, man kanske ska bli stylist.. det är bäst att va på factory på en fredagkväll, det är typ bara då det finns lediga provhytter, fast dom behöver man inte på en fredagkväll, man kan ju lika gärna prova skiten på plats, vid stället där dom hänger. det är ju asbra,  behöver man en annan storlek så behöver man inte klä på sig sina egna kläder igen för att man inte vill gå ut i butiken med jeans som sitter på halva låren, gå genom halva huset för att hitta till högen där brallorna ligger för att sedan leta fram rätt storlek, som ändå inte finns, och sedan gå, eller nej man går inte med byxorna på låren, ma ömsom skuttar ömsom gravidgår, tillbaka till provhytten och prova de nya byxorna som mkt riktigt, inte passar. ( jag gillar inte mina lår när man ska klämma ner dom i ett par brallor, så är det bara! står man redan vid hängaren till plagget man provar behöver man ju inte utsätta sig för ovanstående. smart va? inte behöver man va skarj att visa upp sig heller, det är bara man själv och personalen där, som ändå slö-viker redan vikta kläder eller ändrar priser eller vad man nu gör när man jobbar  klädaffär. vi kan väl summera lite då, jag hittade inga jeans som passa. tröst köpte lite strumpor istället, eller nej jag behövde faktisk nya ändå.. dom är jättesköna! sånna korta, ankelstrumpor från umbro. ska du köpa strumpor kan du ju köpa sånna!
vi var på scorett oxå, hittade massa fint. köpte jag någe? ne, dom jag vill ha kostar 900 och för tillfället är det lite mkt pengar för ett par klackar som jag inte ens kommer använda så mkt. men sköna är dom! och snygga. lila från replay, träklack och typ mocka med snörning. kan det bli bättre? nja, det skulle va priset i så fall. har man tur kommer dom på rea lagom till balen, eller med min vanliga tur en vecka efter balen, säkert! men inte ska jag hänga läpp för det inte! ne, jag är glad. ''jag skrattar idag'' eller hur?
oj, det blev längre än väntat det här och det känns som jag har tusen saker till att skriva, men klockan börjar närma sig lägg dags och om jag bara skriver super långa inlägg så käns det som jag kommer tappa läsare, eller har jag några ens? jodå, nyss jag kolla var det iallafall fem unika besökare. det ni! se upp kissie och kenza, here I come! go natt världen, glöm inte bort att jag skrattar idag. fråga jossan tjing tjing//H

 lyckad dag med denna sköning! puss på din cooling!

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-09-17 18:22:33

Natanael får komma med om du hittar en svensk kändis!!!! haha, och glöm inte att skriva bloggaddress nästa gång så jag vet vilken av alla mina gulliga läsare som kommenterar ;) puss gumman!

Postat av: johanna

Publicerad 2009-09-17 21:05:22

hihi, jag läser iallafall!

Postat av: louise

Publicerad 2009-09-22 21:56:43

guud jag läser din blogg och jag bara älskar den, du skriver så himla bra josse!!

puuuus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela