J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

vilken dag det har varit! och än är den inte slut.. hehe

Publicerad 2009-10-28 19:46:35 i Allmänt

det känns som jag gjort en himla massa saker idag. men när man skriver ner det så käns det som att allt krymps, det ser inte så mkt ut för världen helt enkelt. så, är det nog tjatat om ingneting nu? ska jag kanske skriva lite om själva dagen nu? ne, jag orkar inte.


haha! gick ni på den lätte?! ;) det är helt sjuk vad kul humor jag har ibland. som idag när vi var och red. fredde och jag var med pau och red fjordingar. skulle Pinnen vara med i trav VM, jag looovar han skulle vinna, lätt! och eftersom han är så stor och kraftig så käns det som det går fortare än vad det gör. jag skrattade gott både en och två gånger, oj oj oj vad kul jag hade det! det som är så bra med dom hästarna, är att dom är så lugna. dom går bara där, det spelar ingen roll om det är världskrig pågång, no worries. och det är det som gör det så himla kul att rida dom, man behöver inte bry sig om man råkar komma emot någon av de andra pållarna. just därför kan man slappna av och skratta, och det behöver man göra varje dag tycker jag! om becca och jag skulle rida på tex. cinderella och stisse, två araber, då skulle jag inte få för mig att bara skumpa med och skratta. då är det rida som gäller.

familjen Kupfre, letterna, åkte hen idag. jag fick en badboll och en tvål av dom, jag la mig i badet med badbollen idag och nu luktar jag gott kan jag bara säga! hela jag luktar, hm, typ lavendel, god lavendel. orkade inte tvätta håret, gjorde det i morse, så vi får se hur det är imorrn. kanske måste tvätta det innan vi åker till Vrigstad. jag tycker det är lite jobbigt, det här med att tvätta hår. det jobbigaste är att det är blött så länge efteråt. flera timmar och så tar det tid att tvätta det med. tänka alla utan hår, vad kan det ta? 5 min för dom, om ens det, att duscha. skönt, man skulle ju få massa extra minuter över till annat, om att blogga! ;)

aiwa och edgars har en liten gård, eller lite mark, då dom odlar hallon. massor av hallon. dom säljer det mesta, men lite tar dom själva. Aiwa gör hallonsaft, den är JÄTTEGOD! smakar hur mkt hallon som helst, jättegott även med varmtvatten, istället för varmchoklad tex.

imorrn far vi till Vrigstad och det ska bli skönt. finns inte någon spec. anleding, bara skönt att komma bort lite. och så stannar vi på A6, shoppa shoppa shoppa. fast jag ska nog bara köpa idrottsskor. eller vi får se, men vi ska ju till sthl om en månad och då vill jag ha pengar! vet inte hur mkt jag kommer blogga medans vi är där, men troligtvis inte så mkt. vi får se.. nu ska jag äta något och gå igenom den vanliga raden av bloggar, kanske kolla in någon ny. pau tipsade om en, men kommer inte ihåg vad den heter.

benny har gjort sig illa. :'( eller rättare sagt, det är någon som har kommit in och som ska ut. det känns som en liten böld eller liknande och det kommer var och blod när man klämmer på den. fast det är nog bäst att låta det läka av sig självt. katter har ju bra läkkött har jag hört. om inte annars, så får vi väl åka in och snitta upp bölden och plocka ut vad som nu befinner sig därinne. vätskan stinker vill jag bara säga! jag fatta inte, såg inte, att det kom ut vätska, det var genomskinligt, men sedan skulle jag väl peta mig i näsan eller nåt, då kände jag lukten, och FY!!! nu ska jag inte skriva mer godnatt!!//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela