J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

lång dag måste jag säga

Publicerad 2009-10-27 10:29:18 i Allmänt

vi var ju på ridskolan idag, kommer inte ihåg hennes namn, men hon red och berättade hur hon jobbar sina hästar och så. hon red grand prix, B-truppen, det betyder att hon är duktig. :) jag måste erkänna att jag skulle vilja ha en häst, tänk att kunna rida när man vill, känna hur nära man kommer hästen och allt annat underbart. klart, det finns ju baksidor med allt, men det är ju det goda som man kommer ihåg och tar med sig. jag som alltid har sagt att jag inte villa ha egen häst, jag börjar tänka om. visst är det en hel del som ska skötas och hästen finns ju där alla dagar om året, inte bara när man vill. fast vi skulle ju kunna göra en deal med susanne, hon kan hjäpa oss så kan vi hjälpa henne. och sen har vi ju faktiskt folk här på gården jämt och ständigt som skulle kunna slänga till hästen lite käk och släppa ut den i hagen. det skulle väl funka? bra, bara ett problem kvar, om jag skaffar häst måste jag bo hemma på gymnasiet, såvida jag inte går naturbruk och tar med hästen. och jag kommer inte ha tid över om man säger så. hinner jag både ha häst, spela fotboll, träffa kompisar, sköta skolan? hinner jag det? på ridlägret i sommras undrade Ingela ( en av tjejernas mamma, känner henne en del ) hon frågade om det var dags att köpa häst nu då, hon syftade på hästen jag lånade där på danbyholm. nja, jag hinner inte sa jag, tyvär. skaffar man häst så får man tid, sa hon. ja, så är det, det fattar jag med, men jag vill göra allt annat kul oxå, inte bara rida och det är så det kommer bli.
nångång i livet kan man väl kanske ha häst, nu är det för sent, är redan uppe i livet med massa fritidssysselsättingar. skulle vi haft häst från början skulle det väl inte va några problem, då hade jag aldrig börjat spela fotboll och så.
ok, då vet jag att en häst och en lamborghini ska jag ha, någon gång i livet. så är det bara. punkt.

här skulle det va en bild på mig och hästen jag hade på lägret, men det krånglar så jag hoppar bilden

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2009-10-27 22:21:46

"klart, det finns ju baksidor med allt, men det är ju det goda som man kommer ihåg och tar med sig." oj, vilka kloka ord :)

Postat av: fanny

Publicerad 2009-10-27 22:44:34

man vill ju ha hästen, inte allt jobb.. Men det är ju bättre att göra det man vill innan man binder upp sig på en häst! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela