J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

I was dancing the hole way home

Publicerad 2009-10-07 22:14:01 i Allmänt

på dansen är vi grupper och så ska vi göra en koreografi och sen kanske filma den. idag har vi kommit på våran grej, vi ska göra beat it dansen. michael jackson ni vet. det finns säkert en hel drös av koreografier till den, men vi har hittat en som kommer bli asläcker! ballt va?

nu ska jag skriva en sak som hon förmodligen kommer läsa, men jag bryr mig inte.
jag har en kompis som är otroligt begåvad, hon har lätt för att lära sig saker och hon är inte helt pantad från början heller så.. men hon slösar bort sin talang! hon pluggar inte på lektionerna, hon pratar. konstant. eller hon smsar en del oxå. det kan inte va helt lätt att vara lärare. säger man till en gång och eleverna inte lyssnar måste man ju ta i med hård hanskarna. och då börjar ungarna kalla läraren för massa konstiga saker. man får säkert höra hur dålig man är på att lära ut, att man skriker, att man har fula kläder och ser ut som en kossa. typ. det är ju helt sjukt, att vara högstadielärare är nog ett av dom mest utsatta yrkena. tänk er själva, hormonfyllda ungar som gör vad som helst för att passa in, som stör, som inte bryr sig, listan kan göras lååång. visst, man får ta lite eget ansvar när man går i nian, men när man inte gör det så får ju läraren skit för det. då är det lärarens fel att kidzen inte kan. jag ångrar mig, det värsta yrket är högstadielärare i usa, där kan man ju bli stämd för mindre än det mesta. tillbaka till var jag startade: slösa inte bort ett år, ett mkt viktigt år, av ditt liv på att smsa och snacka på lektionerna. ta vara på din talang, gör något av den. anne sa att det är nu det börjar bli tuffa och det börjar gå uppför, det är nu vi måste anstränga oss! jag låter nog inte som en 15 åring, men jag bryr mig inte. nu ska jag sova. //H

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-10-08 07:05:51

INte angående detta inlägg: haha din moraltant! men du jag kunde plugga mycket lättare på kvällen eftersom vi var så trötta när vi kom hem efter skolan så det hade ändå inte tjänat ngt till... för vi hade ju låång efetrmiddag igår så jag hann med mycket! du får en tia om jag fortfarande ångrar den här dagen när vi får tbx proven! :D pusspårej

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela