J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

Gustav pratar om..

Publicerad 2009-11-30 13:10:39 i Allmänt

Bearné, oxfile och pommes. Jag är inte sugen, inte ett dugg! Jag blir så ledsen när jag kommer in i skolans matsal. Är förberedd på att äta något gott och näringsrikt, men jag blir lika besviken varje gång. Samma lukt, uppvärmd mat, inget härligt os från köket, inga glada rop att ''oj, vad dom gillade potatismoset idag'' till kocken. Inget sådant. Det är en omöjlighet att ropa till kocken att moset är slut. Det finns ingen kock här.
Idag kom det in några okända personer i matsalen, runt vårat bord gick det från mun till mun att dom var här och kollade på stället för dom skulle köpa Vidåkerskolans matsal! Ja, tänk om dom skulle göra det, då skulle dom rädda oss från färdigmat, tillsatser, färgämnen och allt annat skit som serveras. Vi skulle få saftiga hemlagade biffar med rosmarin och vitlök, eller ingerfära och vitpeppar. Vi skulle få sås gjort på riktig buljong, inte tärning, potatis som har ränder efter skalaren, inte runda små slipade, gula stenar som är förkokta.

Dom skulle inte köpa stället. Än en gång blev jag besviken //H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela