J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

when heaven make love

Publicerad 2009-05-16 22:58:26 i Allmänt

idag har jag faktist gjort lite saker. jag har sprungit, planterat blommor, solat, klippt gräs och drömmt. det är min favorit sysselsättning när jag inte har något annat för mig. oftast om kärlek, en bristvara i min vardag. känns som att hela välden skulle bahöva lite mer kärlek. trots allt så har vi ju bara varanndra. 
det var jätteskönt att springa, ( skönt att man känner så nångång^^) var i skogen och härjade, det luktar såå gott! blev inte så långt, men när jag var klar så kändes hela jag så där lagom trött. precis lagom. himmla bra ord, lagom.
i morrn ska jag plantera ännu mer växter, idag blev det basilika och en vit söt sak. det luktar oxå väldigt gott, basilika. imorrn blir det aloe vera, måste byta kruka. börjar låta lite old school det här nu va? bryr mig faktist inte, inte ett dugg! jag tänkter skriva så mkt som bara jag får lust för / berätta vad jag gör på fritiden. och ja, jag planterar blommor, ränsar ogräs, diskar, lagar mat, drömmer, tvättar saker. men det är ju du som väljer att läsa. väljer du mig ingår liksom hela paktet. inte konstigt att jag inte har nån kille...
medans jag solade läste jag ur kokboken jag fick när jag fyllde. den är av Per Moberg, och jag fattar inte folk som inte gillar den mannen! han är ju helt underbar. det finns så mkt fina bilder oxå. vet ni förresten att han lagar sin plankstek på en 15-kilo tung planka från 1700-talet som blev över när han gjorde en bokhylla?! det ni!

puss och gonatt! eller nej, kram, inte puss. det är så mkt mer nära.
p.s ibland undrar man varför man pratar. d.s

Kommentarer

Postat av: paulina

Publicerad 2009-05-18 17:06:04

Jag vet vad alla hatar med per moberg, för det första ser han ut som en luffare typ. För det andra så svettas han som en jävla gris när han lagar mat, så svetten måste ju typ rinna ner i maten. Och för det tredje så lagar han mat på väldigt konsiga sätt typ skalar potatis med högtryckstvätt :S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela