J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

inte någon stubb så långt ögat kan nå

Publicerad 2009-05-08 18:16:40 i Allmänt

för idag har jag vaxat benen. så det så! det gjorde inte så ont, klart att det kändes men inte så mkt. var ganska avslappnande att ligga där och småprata lite. kom nyss hem och upptäckte att jag inom en snar framtid komme vara mer eller mindre beroende av kolsyrat vatten. det är inte bara bubblorna, det smakar godare oxå. ( eller? ) 
jag köpte halstabletter i dag. när jag stod i kassan, hade just klivit fram vid kassan, då ringer min moster. timat eller vad? fast det var inte det värsta. när jag skulle fiska upp mobilen lite smidigt ur fickan, råkade jag glömma att jag hade öppnat myntfacket. och självklart vände jag upp och ned på hela plånkan. fast det var inte så pinsamt. det blir nog vad man gör det till. men, nej jag tyckte inte alls att det var pinit.
imorrn kommer mina underbara från Vrigstad. KUL! och så ska vi ha genrep på konfan. så nu ska jag fixa naglar, på både händer och fötter. kl 10.00 ska vi va i kyrkan. tills 13! undra hur länge man orkar..
Amandas grupp ska tapetsera i sin monter, då hade de fått några provböcker, ni vet sånna stora som det finns prov tapet i. I en av dom fanns det barntapeter. en var jättesöt! den var svart/vit och så var det hästar, träd, äpplen, blommor, ankor på. och man kunde fylla i dem. så gissa vem som tillbringade några timmar med att färglägga barntapeter?!
jossan och jag skulle kolla efter bord att ha till montern, vi sprang runt i typ hela skolan. och hittade en säng! den var jätteskön! förmodligen överfull av äkliga bakterier, men hallå! man blir inte sjuk av att ha legat i en säng. tror jag.

träningnen igår var den långsammaste och segaste träningen på länge. tiden gick inte så långsammt, men oj vad sega vi var. alla, nästan. och när vi hade spelat ett tag,  så började folk gå av plan. bara så där. en tjej ( nämnder inga namn ) gick av plan för att hon ''var arg.''  hon var arg! är man arg på en fotbollsplan spelar man väl ännu bättre?! det var en sopig anledning till att gå av plan. en annan UR USEL anledning, '' jag har en blåtå'' ''jaha och! ?'' skulle jag som tränare kläckt ur mig då. det är en sak om man har problem med leder eller så. asså en skada, ni fattar. men har man en blå tå, då klämmer man ner foten i dojjan och springer. det gör ont att spela fotboll, det är ju för sjuttan halva gerjen! det gör ont, men lev med det!! 
så, skönt att få ur mig det där! 
nu ska jag hjälpa mor min att soda streama! puss på er alla, glada och ledsna! //H    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela