J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

blogga i bilen

Publicerad 2009-05-20 19:20:22 i Allmänt

jo, nu sitter jag i bilen på väg hem från ikea, det skumpar lite grann^^ vi har köpt kök, till Stensborg. ett hus vi ( eller vi och vi, pappa. ) hur ut. och nu har familjen fransson flyttat ut, då kan man ju passa på att fixa till låken lite tänkte far min och på den vägen är det, typ. vilket fall, har fått insperation till mitt blivande rum. kul!
annars idag så har jag sått morötter och satt lök. inte så kul, men bra blir det!
igår på vha-dagen så tvättade jag trädgårds möbler och började på landet. och igår började de gräva pool. lite lätt kaos var det ett tag. vart ska den ligga? på vilken längd ska det ligga? hur mkt ska man ha utanför? ni fatttar. men allt ordnade sig kalas bra när pappa kom och pekade lite. jaha, sa mamma och jag och gick in. ville helst inte kolla på när allting gick år pipsvängen.. ^^ nej då, ingen fara. allt går enligt planerna och den ska bli klar till midsommar, senast. den ska va lite upphöjd, så det blir som en liten uteplats, eller nåt. mamma vill ha en murad grill där, ska mog bli bra.
igår på ridningen så tömmkörde vi. det var jättekul! och det gick bra, var inte så svårt som jag hade trott. nybörjar tur kanske. tänkte att jag kunde öva lite på shivas, Susanne tömkör en del om jag förstått  saken rätt. hon är jätteduktig! hon förklarde hur vi skulle göra och gav lite tips och så, toppen! nu höjde mamma volymen på radion, Born in USA! sååå bra!  vill gå på hans konsert, men mamma var ju i Paris och kolla i vintras så hon vill inte gå igen. 
 
här om dagen när vi satt och käka sa mamma att hon skulle skaffa bikupor. det är ingen nyhet. fredde och jag sa att då vill vi designa dem. fredde utbrast att ´´ vi sandblastrar dom! ´´ haha! där fick jag mig ett gott skratt! jag frågade om hon visste var det var. jo, det visste hon ju. det var när man gör så att ytan blir så som vårat hus. sa hon. hahaha, där fick jag mig ett till gott skratt. då förklarade jag vad sandblastring är. det är när man avänder sand för att ta bort rost, oftast inom bilbranschen. jaha, sa fredde och började skratta. så fel man kan ha, observera: säjer inte att jag är ett geni.
ha det gött, på fredag åker jag til Vrigstad. //H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela