J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

jag behöver insperation!

Publicerad 2009-06-11 20:16:20 i Allmänt

rekord! nu är det 6 dagar sedan jag bloggade sist. bättre sent än aldrig, eller? jag har helt enkelt inte haft tid att blogga. jag har varit på cykeltur med klassen och 8e 8f. det var jättekul! och jag har kommit på att vi har en snygg vikarie. har inte tyckt det förr, men nu när det är en vecka kvar tills sommmarlov (!) då kommer jag på det. på något sätt känns det som om det har hänt förut, kan det va så eller är jag bara desperat?
i tisdags så red jag och det gick SUPER BRA! och det var jättekul. vi hoppade och Pinnen är en rar häst. ja, det är han.
igår var jag och johanna och hämtade min moppe. en kines, ( jag hittade en bit tidningspapper in under skalet, på kineska! ) vi körde från stan till vingåker, det tog ett tag och på slutet var det kallt. men fram kom vi och då bestämde vi oss att det faktiskt är ok att bara slappa i soffan och zappa mellan hemmafruar och nyheter. sedan åkte vi till balen. vi kom precis när dom började gå ut i paren. synd, det är ju bilarna som är halva nöjet. på tal om bilar, bensin är en av de godaste dofter man kan inhallera. ville bara få det sagt... mamma tycker jag är konstig, men visst luktar det gott!? 
amanda berättade att de som serverade fick äta mörk, riven choklad med sked och äta jordgubbar. jag ångrar att jag inte var med. sedan sa hon oxå att dom skulle slänga massor med käk, då blev jag lite ledsen.  jag kan inte för mitt liv förstå att man kan slänga mängder med mat. fatta att bakom varje potatis, bakom varje köttbulle, bakom var enda liten ärta, det finns så mkt jobb. man knäpper inte med fingrarna och så finns grejerna, det tar tid och kostar pengar att få fram mat. det är en bra egenskap jag har fått gratis ( bor på gård..) jag vet hur man ´´gör´´ mat, jag vet var som händer innan köttet ligger i frysdisken.  och inte är det särskillt bra för miljön att slänga mat, det tar på jordens resurser, den som nekar det bör kolla upp sig själv. om alla som jobbade på balen skulle ta med sig lite mat hem, då skulle det ätas upp och inte gå till spillo. det är ju perfekt matlåds mat.

idag har det varit en lat dag  i  skolan. det började med att amanda och jag satt i kyrkan och väntade på kören, men istället kom alla 9:or. dom såg oss inte, så vid passade läge smet vi ut, och hoppades på att ingen hade sett oss.
när vi hade kollat på dom som spelade upp i aulan. ( de var duktigt!  ) då var det lunch i typ två timmar. så jossan och jag åkte hem till henne och käka pannkakor. jag har ätit pannkakor fyra gånger den här veckan, det är fyra gånger mer än vanligt.

när jag kom hem ( en timma tidigare än vanligt.) då hjälpte jag till att fixa pool. vi har lagt i linern nu, så nu är det bara vattnet kvar! fast det blev värsta konstigt, trappan var inte utsågad, men pappa skulle ringa och prata med dom som kan så allt kommer bli super! jag blev värsta besviken på en gerj, vi hade bestämt att vi skulle ha en bård högst upp på poolen, men pappa tyckte inte det så nu har vi ingen! vi hade ju bestämt att det skulle va en bård. vi ville ientligen ha en mosaik liner, men det ville inte pappa. då gjorde vi en deal, vi får mosaik bård och han får ´´medelhavs blå´´ liner. visst, allt var frid och fröjd, tills idag när jag upptäckte att det inte fanns någon bård. så nu har vi en ful konstig blå pool. 

det här blev långt, och jag är entligen inte klar än, men det kommer mer! puss och hej!!//H 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela