J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

fy faaaaaaaaan

Publicerad 2009-12-29 00:26:56 i Allmänt

En sak jag faktiskt HATAR ( jag aktar mig för att säga att jag hatar saker, oftast gillar jag de bara inte. STOR skillnad på hata och ogilla. ) men jag hatar denna matriella värld vi lever i. Läst inlägget '' jag lyssnar på weed med bob marley''? jag vet att jag säger emot mig själv här, big time. Men det är ju denna världen som gör får mig att tänka sådana tankar. Jag skyller inte ifrån mig, det ÄR så. Visst, jag tar åt mig lite, kan ju välja jag med, men lever man i denna värld så gör man och det har satt sina spår! Jag hatar detta behov vissa ( mig själv sometimes ) människor har, ett behov av att ha grejer. Jag blir mkt gladare om jag får en trumma i present än om jag får ett broderat ordspråk på en duk. Det borde vara tvärt om! Jag borde bli gladare över att någon har tagit sig tid att göra en grej till mig, än att någon har sprungit in i en affär, pekat, betalat och gått därifrån.
Jag hatar att jag blir gladare av trumman, jag vill bli gladare över duken, men det är inte så lätt! Jag försöker, försöker verkligen tycka om omtanke mer, men det går inte så bra.. Ibland går det.

Jag har oxå ett behov av att äga saker, jag gillar det inte.

Om man skulle tänka om, så allt var som aktier. Jag kan tänka så här: Vänskaps-aktier är lika mkt värda som sak-aktier. Vilket vill jag hälst ha? Vänner eller saker? Vänner såklart. Då kan jag välja, om jag har fem vänskaps-aktier, för att kunna få det måste jag ''offra'' fem sak-aktier. Fattar ni?
Jag ser självklart inte mina vänner som aktier, men om man tänker så här så kanske man fattar att ''Lyckan den bor inte i oxar eller kor och kan heller inte köpas för pengar! '' ( Någon Taub låt som mamma tjatar om när jag säger jag ska bli rik. )
vetti sjttan varför jag publicerar det här? Det låter ju inte klokt när jag skummar igenom det, men försök förstå hur jag tänker. Det kanske inte går ihop sig i slutändan, men konceptet, konceptet. //H

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-12-29 09:00:06

"Carmencita lilla vän, baramparamparapara, akta dig för rika män! Lyckan den bor ej i oxar eller kor och den kan heller inte köpas för pengar!

Men min kärlek gör dig rik..."

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela