J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

what can I say to make you love me. what can I say to make yo care.

Publicerad 2009-08-04 23:47:27 i Allmänt

idag har jag installerat mig. igår kom jag hem från en härligt uppfriskanade tripp till vrigstad. eller, jag är ganska trött, men härligt var det ialf. finns massor att berätta om den gångna veckan, men nu är det stopp i hjärncentralen.
en sak jag kommer ihåg, allsång på skansen förra veckan. kan hända att jag har bloggat om det innan, men oj vad tårarna rann när torleif och kristina började sjunga. finns säkert klipp på youtube för dig som inte sätt.     det var fint.
sen dess har jag fällt en tår för minsta lilla. idag när vi satt på verandan och spanade ut över klarbärsskogen så pratade mamma och pappa om synetrin bland alla städ och så. sedan frågade mamma hur det hade sett ut innan hon kom hit, då sa pappa att hans farmor hade gjort si och så och haft rosor där och gräs där. då vattnades det i ögona, helt sjukt! men det blir så när jag tänker på hur fint allt var förut och hur fint det är nu och vad glad jag är att jag lever som jag gör och åh stackars alla i afrika och sånt. jag kan nog gråta för det mesta kan jag tänka.. en tanke som har slagit mig: kollade på rapport härom dagen, vilken skillnad det är på vi och dom. ( som bor i fattiga länder ) jag har inte insätt det tidlgare, men dom lever ju på en helt annan nivå än vad vi gör. jag är glad att jag lever här och inte där. tänk att behöva vara orolig så fort man vaknar på morgonen. så fort man kliver ut genom dörren måste man akta sina steg. behöva oroa sig över om man ska få någon mat överhuvetaget idag. inte konstigt att dom blir sjuka när dom kommer hit...

hillan visade mig en artikel i tidngnen ( expressen ) tror det var om ronaldo. han hade legat ner på plan och jämrat sig over en smäll på benet eller nåt. visst, så här långt är det ok, två minuter senare var han uppe och sprang som bara den! fattar ni?! jag HATAR sånt. H A T A R. det är så lågt. han hade ju för sjutton inte ont. skulle han ha ont, så det är värt att tjuta om, då hade han gått av plan. och har han inte fattat att man får ta lite smällar och sånt utan att gny, då har han inget på en fotbllsplan att göra! det gör ont att sporta, det har till och med jag fattat. han bluffade ju rakt igenom, det är inte konstigt att folk krigar och har sig om det är folk som ronaldo vi ska se upp till och har som förebilder. det var ju inte särskilt ärligt gjort av honom. sånt blir jag inte glad av, en sak  jag blir glad av är musik. kan inte leva utan det. ( kan, kan jag väl, men fatta.. ) 

hej då! //H

p.s idag har jag kokat sylt och städat.. + i kanten. ;)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela