J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

jag undrar jag om det är så...

Publicerad 2009-04-08 13:03:04 i Allmänt

... att jag håller på att bli sjuk. jag har ont i halsen, inte så där som man brukar ha titt som tätt. mer släm och så håller rösten inte som en ska. jag har ont i nacken och ryggen och känner mig allmänt hängig, tråkigt! jag får gå ut i solen och droga c-vitamin. jag vill nåmligen i va sjuk!
igår var jag med Becca, vi red. det  var jättekul! ända tills vi kom till vårnäs på kvällen. Becca skulle rida cinderella, allt var frid och fröjd, ända tills dom började hoppa. Lille-Mor sa att hon inte gick rent, jag såg inget specillellt, men sedan sa Marie oxå att det var någe fel på henne. Becca kände ingenting. dom fick sluta tidigare, Marie sa att hon kanske var halt på båda fram. tråkigt om det så skulle vara. =(      jag hade Sally på lektionen och det gick bra. bättre än vad jag hade hoppats på, så det var ju en glad överraskning! mer av dom, tack! 
nu ska jag berätte en tråkig grej. när pappa släppt av oss hos hästarna, så körde han över min hjälm! det var ju inte hans fel och jag skyller det inte på honom. becca hade min hjälm i handen och jag slog igen bildörren och sa hejdå, då skulle hon ge mig hjälmen, men jag fick inte riktigt grepp runt den. eller jo, den bara gled ur händerna på mig kan man säja. ni vet, som det kan bli ibland. och så rullade den in under bilen. percis så pass mkt att den hamna framför däcket. Becca sträckte sig ner och skulle ta den när pappa bestämde sig för att köra. han hade ju ingen aning om att den låg där. så framsidan v hjälmen var lite illa till tuffsad om man uttrycker sig så. tyvärr. det västa var att om den hade rullat 10cm till så skulle inget ha hänt och att pappa böjde lite på den och vips så fanns det inte en skråma på. det hade varit bättre om den hade blivit helt tillplattad, men icke sa nicke. jag lånade en hjälm när vi var ute hos hästarna där, sedan ringde jag och bad mamma och Fredde ta med min gamla hjälm, visst var dom snälla och gjorde det. men oj, vad min skalle har växt! den var så liten. jag hade ont i skallen hela kvällen och inte hjälpt det med ipren. så nu måste vi åka och köpa hjälm, vilket inte det alldra lättaste. det finns så många olika. alla har ju inte samma form på knoppen. och det måte göras snarast. tyvärr är väl inga butiker öppna i påsk. inga med ridhjälmar iallafall. 

ikväll är det träning, *suck.* undrar om jag ska med eller inte, med tanke på halsen och det... vi ska få nya tränings-overaller och dom ska provas ut idag, så jag måste ju ändå ner, ja ja vi får se..
pussar och kramar!!//H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela