J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

ja, här kommer de underbara

Publicerad 2009-04-26 20:30:41 i Allmänt

Oh, here they come
the beautiful ones
the beautiful ones,
here they come
the beautiful ones
the beautiful ones.

Loved up, doved up
hung around
stoned in a lonley town
shaking their meat to the beat
high on diesel and gasoline
psycho for drum machine
shaking their bits to the hits

Oh, here they come
the beautiful ones
the beautiful ones
oh, you don't think about it
you don´t do without it
because you're beautiful.

ja, så kan man ju oxå uttrycka sig. 
idag har vi varit på julita värdshus och käkat. jag åt pilgrimsmussla, konstig konsistens, men ganska gott! och så åt jag gös med korngryn och alger, det var super! och på sluter blev det rabarberkompott, sorbe och färskost. smarrigt värre! mamma åt anklever, hon åstod att det var gott, men jag är glad att jag inte smaka. blä! bara tanken på lever... nej, tack. 
imorrn ska jag kanske till stan och köpa hjälm. tredje gången gillt! hoppas jag, annars vet jag inte var jag tar mig till! det kanske inte är meningen att jag ska rida. who knows? gud har humor, om man är inställd på sånt.
jag har kommit på att när man lyssnar på bra musik, asså riktigt bra musik, det är som att äta massa goda bär och frukter. man smackar bara i sig, färska hallon, jordgubbar, päron, blåbär, kiwi, magno, apelsin, allt på en gång. 
då sjunger iallafall mina smaklökar haleluja! det är kanske inte total lycka, men bra nära. 
det regnade när vi kom hem, typ korokodil tårar. jag var ute en snabbis när det hade slutat, oj vad gott det luktar! på P3 hade dom en tävling, lukternas lukt. då var sommar regn mot varm asfalt med, om jag skulle ha röstat skulle ju den LÄTT få min röst. alla gånger. påminner så mkt om mantorp, speciellt med avgaser oxå. jag lääängtar tills vi ska dit igen, vet inte riktigt vad som är så kul, det är så powerful. helt sjukt att det finns så mkt kraft i en så liten grej. visst är det en stor motor, men att kraften får plats.. det tål att tänkas på. och ska man tänka så kan man ändå tänka stort. 
jag längtar, vet inte till vart. men det känns som att något saknas. skulle kunna vara två-tre år sedan i vrigstad, så kul. synd att jag tappat kontakt med Annie, har henne på facebook, men det blir aldrig av att man skriver. tråkigt, men vad ska man skriva då? samma sak med alla underbara från massa läger, vi snackar aldrig. synd det där. nej, nu får jag nog ta mig i kragen och göra nåt åt saken. eller hur? mm, så får det bli,, nån gång. om jag inte gör det så får jag j skylla mig själv, jag går nog miste om en hel del... jag har snackat lite med viggan från seglar lägret och alex o johanna från nybygget, man får va glad åt det lilla. nja, håller inte med, i det uttrycket.. jaja, du behöver inte läsa. det är bara skönt att skriva av sig lite ibland. och värst är när folk inte skriver vad man tänker och tycker på bloggar. det är väl det dom är till för, delvis. nu ska jag sluta 
pussar, nej, bara kramar!   långa härliga kramar. det stör jag mig med på lite grann, folk som inte kramas, bara nuddar lite vid varanndra. det är ju inte mitt problem och det gör mig inte galen. men när någon kramar mig så, då blir jag så fundersam. varför kramas dom inte på riktigt? nästa gång jag kramar den personen, då kramas jag länge. och hårdare. inte så dom får syrebrist men ni fattar. woop, nu blev det fyra rader till. så händer, och fötter. lol.
hej då! hela världen. och övriga. finns det?

Kommentarer

Postat av: amanda :)

Publicerad 2009-04-29 19:30:20

jag fullkomligt älskar din blogg! får mig på bra humör, bli journalist och skriv krönikor snälla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela