J h u l t g r e n

Look! I'm as high as the sun.

dan före dan föra dopparedan ( 22/12 )

Publicerad 2008-12-22 23:06:45 i Allmänt

Hejsan svejsan! 
idag har jag städat, putsat grejer, pyntat och tränat. 
på morrnen städade jag och Fredde hos farmor, vi putsade koppar och silver saker ( vi äger!,) dammade och damsög lite grann. vi hittade kort på när pappa var liten! O my god! säger jag bara... Sen traskade jag upp på vinden för at rota fram allt krims krams som man ska ha så här vid jul. Jag tycker der är lite överskattat. man tar fram sakerna, låter dom stå och sammla dam i en månad eller två och sedan när man har plockat tomatar och glitter i månader, då är det tajm för påsk pyntet. Men sammtidigt som det känns som ett himla stort tidsfördriv så sprider alla tomtat, snögubbar, hemmagjorda flörtkulstomtar och allt glitter, allt det sprider en härlig känsla, det blir lite stämning och lite mysighet i den mörkaste årstiderna av dom alla, vintern. Jag gillar vintern, massor. man åker skidor, bobb efter 4hjulingar, skridskor och så något av det roligaste man kan göra, köra isbil! Löööv it, big time.
sedan for jag iväg och träna, fotboll. jag åkte med Arne, tränare, och i hans bil, en peguet, (stavning?!) den bilen hade takfönster, nästan hela vägen, jätteballt! det vill jag med ha. det var jobbigt att träna, skit annars, men en tråkig grej, jag fick ont i knät, som vanligt, och jag trampade snett! det gjorde så ont! jag kunde i gå på foten för nån minut. snacka som pain in the... och nu, två mackor och ett glas juce senade, sitter jag med datorn i knät och summerar min dag, 22/12- o8. Och funderar på om det är någon som läser detta. men ärligt talat: jag bryr mig inte. det är bara kul att få skriva av sig lite grann och om det nu finns någon som läser detta så hoppas jag att jag har bidragit med något den här dagen iallafall.

God Jul! xoxo// Hultan

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2008-12-24 11:43:40

Jag läser!! och jag har länkat till dig på min blogg!;D puss på dig gumman!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela